Links

Tuesday, October 29, 2019

123 pembaca blog dari Rusia dari jumlah 233 pembaca blog pada 26 Oktober 2019.

Agak terperanjat bila buat semakan pembaca blog pada petang 27 Oktober 2019 dan dapati seramai 123 pembaca blog dari Rusia! 52.8% dari jumlah besar pembaca blog 233 pada 26 Oktober 2019. Sampai sekarang masih tidak dapat dirungkai persoalan kenapa ramai pembaca dari Rusia pada hari tersebut😱. Ini kerana iklim yang sangat berbeza dari Malaysia. Dan kebanyakan penulisan blog saya 80% ke arah pokok-pokok tanaman saya.


Namun semestinya penulisan saya dalam bahasa Inggeris penumbang utama dalam menarik pembaca blog dari luar negara. Antara sebab utama penulisan blog saya 98% dalam bahasa Inggeris.

Di harap dengan adanya statistik pembaca blog saya, dapat membantu memberi bayangan statistik blog yang bakal anda dapat selepas masuk kelas penulisan blog saya yang akan diadakan pada 2 November 2019 ini [1].
Jumpa di sana.

Rujukan:
[1] Kelas penulisan blog pada 2 November 2019 di Makmal PCB, UTM https://serinurulbeauty.blogspot.com/2019/10/kursus-asas-penulisan-blog.html
[2] Jumlah pembaca blog saya seramai 100,018 pada 2 Julai 2019 https://serinurulbeauty.blogspot.com/2019/07/total-page-views-of-my-blog-reached.html
[3] Kursus pendek bagi blog ini sesuai untuk:

  • cikgu, 
  • pensyarah (kolej, matrikulasi, politeknik dan universiti), 
  • peniaga online, 
  • peniaga kecil-kecilan (kek, kuih dan sebagainya), 
  • badan bebas (NGO),
  • pakar runding persatuan, 
  • kelab, 
  • pertubuhan, 
  • koperasi, 
  • persara (cikgu, tentera dan sebagainya) 
  • orang perseorangan (untuk hobi mereka: memasak, berkebun) 
dan sebagainya. https://serinurulbeauty.blogspot.com/2018/01/kursus-pendek-bagi-blog.html

No comments:

Post a Comment